fbpx

De ce este necesară folosirea unui CRM într-o agenție de turism

Dacă furnizezi orice fel de serviciu turistic, relațiile tale cu turiștii și ideile cu privire la nevoile lor sunt un elemente vital. În această privință, un CRM te poate ajuta.

Managementul Relațiilor cu Clienții implică tactici și strategii utile nu doar pentru a menține, ci și pentru a consolida legătura pe care companiile o au cu clienții lor. Startup-urile din domeniul turismului folosesc programe tip CRM avansate, care le permit să rămână în contact cu clienții lor tot timpul. În același timp, instrumentele CRM ajută companiile să stocheze o mulțime de informații legate de clienții lor, într-un singur loc.

Având acces la o astfel de bază de date, poți afla foarte multe informații despre clienții tăi. Acest lucru face ca furnizarea de suport să fie rapidă și convenabilă. Analizând comportamentul clienților și conversațiile anterioare cu aceștia, poți face planuri mai bune legate de cum ar trebui să te comporți cu ei, iar analiza bazei de date complete a clienților îți va oferi informații valoroase despre aceștia. Practic, CRM-ul te ajută să te apropii de client.

În acest articol, vom discuta mai multe aspecte legate de folosirea unui CRM într-o agenție de turism:

1. Cum poate o soluție CRM să ajute agenția ta de turism să ofere o experiență mai bună clienților?
2. Cum îți permite un CRM să personalizezi experiența turiștilor?
3. Cum pot beneficia echipele tale de vânzări și marketing de informațiile clienților?
4. Ar trebui ca un CRM să conțină funcționalități de gestionare a lead-urilor?
5. Care este rolul unui CRM în gestionarea reclamațiilor turiștilor?
6. Cum te poți asigura că un CRM este utilizat la potențialul său maxim?

1. Cum poate o soluție CRM să ajute agenția ta de turism să ofere o experiență mai bună clienților?

O agenție de turism nu poate crește decât dacă clienții săi o consideră utilă. La sfârșitul zilei, fiecare afacere există pentru a face profit, iar în spațiul B2C, veniturile unei companii depind în totalitate de câți clienți are. Nu există nicio îndoială legată de faptul că o agenție de turism trebuie să se concentreze pe creșterea numărului de clienți.

În această epocă modernă, când majoritatea industriilor sunt digitalizate, devine cu atât mai important pentru agențiile de turism să creeze platforme digitale de ultimă generație. De exemplu, dacă agenția de turism are propriul website, atunci interfața acestuia ar trebui să fie proiectată pentru a răspunde gusturilor publicului tău. Acum, tot acest studiu asupra clienților și a publicului țină este posibil doar cu ajutorul unei soluții tip CRM. Această soluție conține o mulțime de informații despre clienți, pe care companiile le pot utiliza pentru a îmbunătăți calitatea experienței lor.

2. Cum îți permite un CRM să personalizezi experiența turiștilor?

Fiecare turist este diferit, având propriile interese, preferințe și alegeri. Unora le place să exploreze pustietatea și să stea în locuri pașnice, în timp ce unii se bucură de zgomotul marilor orașe și vor să fie aproape de cele mai mari petreceri din zonă. Unii preferă sejururile exotice, alții sejururile economice în Grecia sau Bulgaria. Unii preferă circuitele culturale, alții preferă pachetele destinate seniorilor. Deoarece vacanțele ideale ale turiștilor sunt atât de diferite, experiența pe care o primesc de la agenția ta ar trebui să fie unică pentru fiecare dintre ei. Cu ajutorul unui CRM, poți înțelege cu ușurință preferințele cheie ale publicului tău țintă, ceea ce îți va permite să personalizezi oferta pe care i-o transmiți și în același timp experiența pe care o va avea. De exemplu, poți oferi recomandări relevante unui anumit tip de călător în funcție de interesele sau destinațiile vizitate în trecut sau poți chiar modifica ofertele pe care i le transmiți, în funcție de gusturile acestuia. Poți face foarte multe lucruri interesante, atunci când îți cunoști mai bine clienții și publicul.

3. Cum pot beneficia echipele tale de vânzări și marketing de pe urma acestor informații?

În prezent, avem o mulțime de soluții corporative interconectate. De exemplu, anumite software-uri cu un modul CRM implementat, conțin secțiuni specifice necesare în marketing și/sau în vânzări. Aceste soluții de colaborare pot ajuta întreaga echipă să lucreze în sincron, în special departamentele de marketing și vânzări.

Echipa ta de vânzări se află în continuă legătură cu clienții sau cu persoanele vizate; nimeni nu înțelege publicul tău mai mult decât ei. Toate aceste informații despre clienții și publicul țintă sunt foarte valoroase pentru echipa de marketing, întrucât folosindu-se de ele, aceasta poate construi strategii mai bune. Informațiile strânse și introduse în CRM de către echipa ta de vânzări, permit echipei de marketing să știe cui să se adreseze. Astfel, planurile lor sunt mult mai focusate, iar rentabilitatea crește.

4. Ar trebui ca un CRM să conțină funcționalități de gestionare a lead-urilor?

Da, ar trebui. Multe instrumente CRM conțin funcții de gestionare a lead-urilor, dar nu toate. Deoarece CRM-ul tău va conține o bază de date cu clienți, acesta este locul perfect pentru a-ți stoca și baza de date a lead-urilor. Cu toate aceste informații într-un singur loc, angajaților tăi le va fi mult mai ușor să acceseze detaliile turiștilor. Poți utiliza cunoștințele despre aceștia și să le convertești în strategii, astfel încât să îi transformi în clienți.

5. Care este rolul unui CRM în gestionarea reclamațiilor turiștilor?

Poate cel mai mare avantaj al utilizării unui CRM este acela că permite gestionarea reclamațiilor și problemelor turiștilor. Echipa ta de vânzări poate înregistra detaliile tuturor interacțiunilor cu clienții, astfel încât să cunoască problemele cu care se confruntă aceștia, iar la cerere, să le poată accesa oricând. De asemenea, toate aceste informații colectate pot fi folosite pentru a înțelege și ajuta turiștii.

6. Cum te poți asigura că un CRM este utilizat la potențialul său maxim?

Instrumentele CRM sunt extrem de capabile, dar echipa ta ar trebui să le folosească corespunzător pentru a-și face treaba. Ar trebui să instruiți personalul să utilizeze CRM-ul în mod constant. Este important ca echipa ta de vânzări să mențină acele conexiuni și să păstreze informațiile despre ei actualizate, pentru a înțelege mai bine turiștii.

Agențiile de turism nu ar trebui să ignore puterea analiticelor CRM. Cu ajutorul acestor instrumente, puteți genera o mulțime de informații după procesarea datelor turiștilor. Aceste informații pot fi foarte valoroase pentru agenția de turism.

Desfășurarea activității într-o agenție de turism nu este atât de ușoară pe cât pare. Cel mai important, agenția ta de turism ar trebui să poată să-și gestioneze relațiile cu clienții. Doar dacă clienții sunt fericiți și se simt ascultați, afacerea ta are șanse de creștere. Acesta este motivul pentru care este important ca agențiile de turism să implementeze un CRM.

Solicită DEMO

Luați legătura cu noi pentru a solicita o prezentare!

    Accept termenii și condițiile
    Sunt de acord cu politica de confidențialitate