Image

Gândește-te pentru un moment la brand-ul sau produsul tău favorit. Cândva, acesta a fost doar o idee în cadrul unei afaceri aflată la început. Este posibil ca totul să fi început de la o simplă „idee nebunească” pe care a propus-o cineva, însă astăzi, te folosești de acest brand sau produs în fiecare zi.

Drumul către succes este rareori drept. Uitați-vă la poveștile de succes ale unora dintre cei mai cunoscuți antreprenori din ziua de azi:
Fondatorul FedEx, Fred Smith (al cărui venit net este astăzi de 5.3 miliarde de dolari), a dezvăluit faptul că profesorul său de la facultate a descris conceptul lui, Federal Express, ca fiind “interesant, însă nu și realizabil”.
Pe de altă parte, Walt Disney a fost o dată concediat din postul său de caricaturist la un ziar deoarece, după spusele editorului său, acestuia „îi lipsea imaginația și nu avea idei bune”.
Steve Jobs a fost dat afară de la Apple Computer in 1985, însă nu după mult timp norocul i-a surâs, prin înființarea unei noi firme, NeXT (care mai apoi a fuzionat cu Apple) și prin achiziționarea The Graphics Group (acum Pixar). Mai târziu, Jobs a declarat că acea concediere l-a împins să se străduiască mai mult.

Pași către o afacere de succes

1. Perseverează
O perioadă grea sau un eșec, nu înseamnă neapărat sfârșitul. Toți antreprenorii au un lucru în comun, acela că au trecut prin foarte multe perioade grele, ba chiar au eșuat de mai multe ori, însă de fiecare dată au revenit.
Să o luăm ca exemplu pe Sarah Blakely, fondatoarea produsului Spanx. Aceasta pune succesul afacerii sale pe seama eșecurilor pe care le-a avut. “Eram dată afară din clădiri în fiecare zi”, declară ea. Aceasta adaugă: “Oamenii îmi rupeau cartea de vizită în față. Aceasta este o afacere umilitoare, însă știam că pot vinde și, în același timp știam că pot vinde ceva ce am creat eu”. În prezent, Spanx este evaluată la 1 miliard de dolari, ceea ce nu este deloc rău pentru o companie pe care Blakely a început-o cu doar 5000 dolari.
Așadar, dacă ceva nu merge, nu renunța chiar dacă ai impresia că norocul te-a părăsit. Așa cum spunea și Thomas Edison: “Multe dintre eșecuri sunt ale oamenilor care nu au conștientizat cât de aproape erau de succes în momentul în care au renunțat”.

2. Fii conștient de faptul că eșecul face parte din succesul unei afaceri
Uneori, nu contează cât timp, energie și bani investești într-un proiect, întrucât acesta poate ajunge oricum un eșec.
Poate că ai lansat produsul într-o perioadă nepotrivită (în timpul unei crize economice, de exemplu), poate că a fost prea scump, campania de marketing a fost slabă, ori clienților pur și simplu nu le-a plăcut.
Eșecurile într-o afacere pot fi foarte costisitoare și dăunătoare.
Putem lua ca exemplu compania Samsung și cazul Galaxy Note 7. Telefonul, lansat în anul 2016, a fost lăudat pentru spațiul său de stocare, design și comoditatea în utilizare, putând deveni foarte ușor un succes total dacă, ocazional, nu ar fi luat foc și nu ar fi explodat. Nu după mult timp, acest model a fost interzis în timpul zborurilor, iar compania Samsung a fost nevoită să îl retragă de pe piață. Se presupune că această situație a costat compania 1 miliard de dolari, ca mai apoi să mai piardă încă 17 miliarde de dolari din vânzările pierdute.
Samsung nu a fost singură în această situație. Și Google a avut o serie de eșecuri în trecut. Lumea virtuală de la Google, Lively, a rezistat pe piață exact 6 luni înainte ca produsul să fie retras. De asemenea, ochelarii de realitate augmentată, Google Glass, au fost retrași de pe piață în anul 2015. Însă aceste companii au continuat să lupte, să reziste și să crească!

3. Crește! Și fă-o repede!
Creșterea este singura cale prin care investitorii devin interesați. Faptul că ai o afacere profitabilă îți oferă mai mulți bani pe care să îi investești în dezvoltarea companiei tale și a angajaților. Acest lucru face, de asemenea, ca afacerea ta să devină foarte atractivă din punct de vedere al unei investiții.
O rată de creștere mică nu face diferența: trebuie să atingi o rată de creștere de două cifre. Dacă acest lucru nu se întâmplă prea devreme, sunt șanse foarte mari să nu se întâmple niciodată.

4. Fii versatil
Echipele din cadrul unei afaceri aflate la început trebuie să fie entuziaste și optimiste. Când lucrurile iau o întorsătură greșită, lucru care se poate întâmpla foarte repede, oamenii trebuie să fie capabili să intervină și să facă față situației imediat.
Dacă ai și competențe multiple, e și mai bine. Trebuie să fii capabil să te implici în dezvoltarea companiei, marketing, negociere și strategie.

 414 vizualizari