Image

Nicio industrie nu a rămas neafectată de coronavirus, însă niciuna nu este la fel de afectată cum este turismul.

Fiind, de regulă, primele care resimt impactul oricărui fel de criză globală, companiile de turism din toată lumea au înaintat cereri urgente pentru a primi ajutor din partea guvernelor.

Confruntându-se cu circumstanțele excepționale, industria turismului a ajuns într-un punct de întrerupere a activității normale nemaiîntâlnit până acum, pe măsură ce din ce în ce mai multe granițe se închid și sunt impuse tot mai multe restricții de călătorie.

Felul în care se va desfășura activitatea pe tot restul anului este imposibil de anticipat. Ce putem noi să facem este să observăm cum resimt turiștii criza actuală, care va fi impactul pe care îl va avea COVID-19 asupra acestora pe termen lung și ce fel de noi tactici vor trebui aplicate pentru a reîmprospăta piața.

Incertitudinile și restricțiile impuse în ceea ce privește planurile de vacanță cresc de la o zi la alta.

 

Planurile de vacanță, grav afectate de coronavirus
procentul de călători care au ales să facă următoarele lucruri

Întrebare: Ai fost nevoit să faci unul dintre următoarele lucruri din cauza pandemiei de coronavirus?

Sursa: Global Questions App; 13-31 Martie 2020
Bazat pe: 731 persoane (România) & 732 persoane (alte țări) cu vârste cuprinse între 16-64 ani

Nu există niciun dubiu în privința faptului că anul acesta rezervarea vacanțelor pe timp de vară nu va mai fi o opțiune pentru mulți oameni.

Însă, întrebând un agent de turism când cred turiștii care și-au amânat sau anulat vacanțele că vor fi pregătiți să călătorească din nou, putem să ne facem o idee în ceea ce privește ușurința cu care se vor întoarce la călătorii sau să determinăm gradul de schimbare al comportamentului lor.

Pe de o parte, există turiști care au tendința de a fi mai conservatori când vine vorba de anticiparea următoarelor planuri de călătorie. Pe de altă parte, alții abia așteaptă să înceapă să călătorească din nou. Majoritatea anticipează că își vor relua planurile de călătorie în următoarele 6 luni.

În ceea ce privește intenția, unii turiști par optimiști când vine vorba despre planificarea viitoarelor vacanțe, în timp ce alții sunt mai pesimiști, aceștia având nevoie de mai mult timp pentru a reveni la călătorit.

Se așteaptă ca furnizorii de servicii turistice să se afle în prima linie pentru a oferi sfaturi și îndrumări.

Chiar dacă turiștii nu pot călători, asta nu înseamnă că nu pot apela la agențiile de turism. Ideea de a fi alături de turiști este foarte importantă pentru orice companie în timpul acestei crize.

Ultimele cercetări de piață în ceea ce privește coronavirusul ne arată faptul că turiștii apelează în continuare la agențiile de turism, atunci când simt nevoia de a fi informați.

În timp ce numărul de rezervări de bilete de avion a scăzut brusc, din informațiile pe care le avem reiese o mai mare volatilitate în ceea ce privește comportamentul de căutare, existând încă oameni interesați de destinațiile relativ neafectate.

Poate că turiștii nu mai rezervă vacanțe, însă asta nu înseamnă că nu se gândesc să o facă.

O modalitate de a stabili situația în care agențiile de turism se află, este să observăm la cine apelează turiștii atunci când aceștia au nevoie de informații și sfaturi de călătorie. Majoritatea turiștilor consideră călătoriile ca fiind o chestiune de sănătate publică, de aceea coronavirusul a afectat atât de mult acest domeniu. În acest moment, când vine vorba de consiliere turistică oamenii apelează, în primă instanță, la Ministerul Sănătății sau la alte organe guvernamentale.

Totuși, și agențiile de turism joacă un rol important în asta, având în vedere că o parte dintre turiști apelează la ele atunci când vine vorba despre informații.

În acest moment, toate companiile din domeniul turismului trebuie să fie foarte conștiente de rolul pe care îl joacă în fața turiștilor.

Turiștii decid unde își realocă fondurile pentru vacanțe.

Având în vedere numărul mare de turiști care își schimbă planurile de vacanță, o întrebare evidentă este: unde sunt alocați banii lor?

Noi am ajuns la concluzia că turiștii se împart în două categorii: pe de o parte sunt cei care decid să economisească si pe de altă parte cei care intenționează să își reprogrameze vacanța.

Cei mai mulți dintre ei însă, aleg să economisească, iar brand-urile care doresc să îi atragă din nou pe acești clienți vor trebui să rămână conectate pentru a-i împiedica să devină prea reticenți în ceea ce privește călătoriile.

Având în vedere că bugetele turiștilor au fost afectate grav de această criză, piața turistică locală va trebui să depună un efort mai mare pentru a-i face pe aceștia conștienți de atracțiile turistice din țara noastră – atât timp cât aceasta rămâne o alternativă sigură și viabilă.

Există indicii care pot fi urmate pentru a reconstrui industria turismului.

Luând în considerare cât de mult s-a dezvoltat turismul în cadrul mass-mediei, observăm în această perioadă cât de repede s-a schimbat totul.

În urmă cu puțin timp, auzeam și vedeam reclame despre ofertele speciale disponibile în diferite destinații de vacanță, destinații pentru care mai apoi s-au emis restricții și care ulterior și-au închis granițele. Din cauza acestor restricții și a gradului de conștientizare a turiștilor, acest tip de reclamă a devenit rapid necorespunzător pentru perioada pe care o traversăm.

Unele companii din turism au ales să efectueze sondaje prin intermediul consultanților lor, pentru a afla motivele care i-ar putea face pe turiști să călătorească în timpul pandemiei, însă având în vedere că atitudinea acestora în ceea ce privește călătoriile internaționale se schimbă foarte repede, aceste informații pot fi interpretate, cel mai probabil, dintr-o perspectivă pe termen lung.

Așadar, aceste informații ne pot fi mai folositoare pentru a identifica turiștii care pot ajuta la reconstruirea pieței turismului odată ce va trece această criză.

Întrebând unul dintre acești consultanți, am aflat că o treime dintre turiști nu ar putea fi convinși sub nicio formă să călătorească în timpul pandemiei de coronavirus. Totuși, o poliță de asigurare care să includă ca și eveniment asigurat pandemia sau reducerile la biletele de avion i-ar putea face pe unii turiști să rezerve vacanțe în această perioadă.

Atât timp cât zborurile nu sunt anulate, unii turiști ar putea fi convinși să călătorească.

Este foarte posibil ca pandemia să fi ajutat la creșterea gradului de conștientizare a turiștilor în ceea ce privește asigurările de călătorie, astfel că pe termen lung există șanse mari ca asigurările să facă parte din strategiile de marketing în turism.

Multe companii turistice au început deja să ofere mai multă flexibilitate atât pentru rezervările existente cât și pentru cele noi, lucru care are toate șansele să rezoneze cu aproximativ un sfert din turiști.

Majoritatea turiștilor care ar putea fi convinși să călătorească în anumite circumstanțe sunt tineri și, până în acest moment, au călătorit frecvent.

Totuși, acest subiect trebuie tratat cu mare atenție. Turiștii care doresc să călătorească în această perioadă au tendința să fie mai puțin îngrijorați din cauza coronavirusului și să creadă că instituțiile guvernamentale exagerează, lucru care îi face să fie în dezacord cu ceilalți turiști.

Având în vedere cât de mult s-a schimbat situația și cât de prezent este subiectul coronavirusului în mass-media, încercarea prea deschisă de a atrage tipul de turiști menționat mai sus în această perioadă ar putea fi considerată drept iresponsabilă. Ar putea fi mai productiv să îi considerăm drept turiști care ar putea ajuta la reconstruirea pieței turismului odată ce situația actuală devine mai optimistă.

În situațiile precum cea actuală, cheia este să rămânem informați.

Nimeni nu știe exact cum vom trece peste pandemia de coronavirus. Chiar și până acum câteva săptămâni, ideea că atâtea țări își vor închide granițele nu ar fi trecut nimănui prin cap.

Ținând cont de toate restricțiile impuse de guverne și pierderea interesului turiștilor în ceea ce privește călătoriile, trebuie să recunoaștem că industria turismului a avut foarte mult de suferit.

Totuși, există semne că unii turiști încă se gândesc la vacanță, chiar dacă nu pot sau nu aleg să facă o rezervare acum.

Este posibil ca, anul acesta, conceptul de vacanță de vară pur și simplu să nu existe. Însă, într-un final, totul va reveni la normal. Chiar dacă nu se știe exact când, avem speranța că observațiile creionate în acest articol vor putea da naștere unor strategii care să ne ajute să reconstruim industria turismului în urma unuia dintre cele mai dezastruoase evenimente.

 3,537 vizualizari