Image

Ce reprezintă coronavirusul pentru industria turismului și pentru marketing-ul aferent? În continuare îți prezentăm câteva sfaturi care să te ajute în perioada următoare.

Odată cu răspândirea COVID-19 în din ce în ce mai multe țări, industria turismului a devenit cea mai afectată dintre toate domeniile. La începutul lunii martie, IATA a anunțat faptul că, la nivel global, industria aviatică va suferi pierderi cuprinse între 63 și 113 miliarde de dolari.

Studiind sute de agenții de turism la nivel mondial, observăm că în fiecare zi apar noi și noi strategii pe măsură ce și situația se schimbă de la o zi la alta. La fiecare nivel trebuie luate decizii, însă ce se întâmplă cu marketing-ul, în mod special?

În continuare, îți vom prezenta câteva recomandări pe care să le iei în considerare în timpul crizei, și, ce e cel mai important, câteva sfaturi care pot ajuta industria turismului să fie pregătită când va trece toată această perioadă.

Cum să faci față impactului coronavirusului asupra industriei turismului:

1. Preia controlul conversației în toate punctele cheie

Dacă e să fim realiști, adevărul este că fiecare client care apelează la tine se gândește la coronavirus. Asta înseamnă că evitarea acestui subiect nu îți va aduce niciun beneficiu. Este foarte important să fii proactiv în mail-urile pe care le trimiteți clienților, încercând în principal să diminuezi orice îngrijorări legate de acest subiect.

Proactivitatea este foarte importantă, la fel și empatia. Nu transmite mesaje ascunse în email-uri crezând că asta va rezolva problema. Asigură-te că liniștești clienții folosind toate canalele de comunicare, inclusiv site-ul agenției.

2. Nu lua în calcul cel mai rău scenariu privind industria turismului

Ultimele informații indică faptul că impactul COVID-19 variază în funcție de diferitele sectoare din cadrul industriei turismului.

De exemplu, unele agenții au observat o creștere a ratei de conversie pe site-urile lor, odată cu impactul coronavirusului. Acest lucru se datorează în mare parte migrației clienților de la călătoriile internaționale la călătoriile interne.

Dacă reprezinți o agenție care oferă spre vânzare pachete interne, acesta este momentul oportun pentru a recomanda aceste pachete turiștilor care au fost nevoiți să își anuleze sau amâne vacanțele internaționale.

Nici situația transporturilor (autocare și trenuri) nu este atât de rea. Atât gradul de ocupare cât și ratele de conversie au rămas constante. Din nou, acest lucru ne dovedește că pachetele interne rămân în interesul turiștilor, chiar și în această situație.

Din păcate, această situație nu este similară și în cazul călătoriilor în străinătate. În acest caz, atât traficul cât și ratele de conversie au scăzut considerabil. Având în vedere schimbarea comportamentului turiștilor și faptul că aceștia evită în acest moment deplasarea către o destinație alături de un grup mai mare de persoane, putem trage concluzia că, în ceea ce privește turismul, segmentul care a avut cel mai mult de pierdut din cauza acestei pandemii este cel al călătoriilor internaționale.

3. Mută-ți focusul de la vânzare către conversie

Fie că ai fost deja afectat de situația actuală sau doar te pregătești de cel mai rău scenariu, unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face acum este să încerci să-ți îndrepți atenția de la strategiile de vânzare către strategiile de conversie.

Fluctuația nivelului traficului de pasageri este inevitabilă în această situație, în acest moment nicio agenție de turism nu dispune de un buget care să asigure interesul turiștilor atâta timp cât acesta nici măcar nu există. De fapt, încercarea de a promova acum pachetele externe ar putea avea un impact negativ asupra credibilității unei agenții de turism în momentul în care criza va fi trecut.

Toate acestea ne arată cât de important este în perioada aceasta să câștigi încrederea clienților – totodată, trebuie să te străduiești să transformi acești potențiali clienți în viitori turiști ai agenției.

Rata de conversie nu reprezintă doar un interes pe termen scurt. Aceasta reprezintă un element crucial în a îți asigura revenirea rapidă odată ce criza va trece. Dacă te concentrezi acum pe rata de conversie îți va fi mult mai ușor în momentul în care traficul își va reveni, facilitând astfel creșterea veniturilor.

4. Reevaluați canalele de comunicare folosite

În momentul de față, canalele de comunicare nu mai sunt folosite pentru a promova pachete promoționale, așa cum o făceau până nu demult. În această perioadă în care nimic nu mai este normal, trebuie să te gândești la ce altceva ai putea folosi aceste canale.

Acum este timpul pentru a investi mai multă energie în poziționarea agenției pe piață și pentru a transmite mesaje clienților. Țintește spre solidificarea relațiilor existente, în loc să încerci să obții rezervări care oricum nu vor avea loc în viitorul apropiat.

De exemplu, dacă în mod normal rețelele de socializare reprezintă un canal de vânzare important, cum pot fi ele folosite acum pentru a transmite clienților un conținut valoros care să le arate empatia agenției? Acum este, cu adevărat, momentul în care să vă ocupați de brand, făcându-l cunoscut la nivel național sau internațional, după caz. Astfel, când situația va reveni la normal, veți avea mai multe șanse de a atrage rezervări.

Oferă-le urmăritorilor tăi poze din vacanțele de care v-ați bucurat de-a lungul anilor toți cei din agenție sau prezintă-ți echipa, cu o descriere pentru fiecare membru și câteva poze din vacanțele lui. Ajută-ți urmăritorii să te cunoască și fă-i să simtă emoția interacțiunii umane. Arată-le că în spatele tuturor acelor oferte pe care le postai până acum, există totuși niște oameni iubitori de vacanțe, la fel ca și ei. Fă-le să le fie dor! Să aștepte cu nerăbdare momentul în care totul va trece și primul lucru pe care-l vor face va fii să apeleze la tine.

5. Folosește politicile de modificare/anulare pentru a înlătura orice dubiu

Multor agenții li s-a adresat de către turiștii existenți sau de către potențialii clienți următoarea întrebare: Ce se va întâmpla cu vacanța mea dacă aceasta va fi afectată în mod direct de coronavirus?

Acum este momentul propice pentru a-ți asigura clienții că faci tot posibilul să-i protejezi pe ei și călătoriile lor. Fii proactiv și arată-le clienților că ai cele mai bune politici pentru a le câștiga încrederea.

6. Fii pregătit să acționezi rapid

Modificările constante în ceea ce privește restricțiile de călătorie determină agențiile să își schimbe rapid strategiile de marketing existente. În acest moment, să faci marketing pentru o  destinație cu restricții de călătorie este, în cel mai bun caz, o risipă de bani și în cel mai rău caz poate fi perceput de către turiști ca fiind dezagreabil.

Verifică îndeaproape campaniile deja planificate și audiențele cărora se adresează acestea.

7. Fii pregătit pentru relansarea industriei turismului

Folosește timpul pe care îl ai acum la dispoziție pentru a pregăti un mesaj și o strategie clare pe care să le folosești în momentul în care vei avea nevoie de ele.

Acest moment poate fi mâine, peste două luni sau toată situația poate dura mai mult. Fii conștient că relansarea industriei turismului va fi oricum una grea, așadar nu îți îngreuna situația neavând pregătită o strategie de “back in business”.

 369 vizualizari