Image

Ce tip de marketing folosește agenția ta în acest moment? Ești conștient de beneficiile marketing-ului digital și ale celui tradițional în industria turismului? În zilele noastre, volumul de afaceri din industria turismului este egal sau chiar mai mare decât cel al industriei petroliere, a produselor alimentare sau a automobilelor. Toate acestea au făcut ca marketing-ul să fie și mai important odată cu creșterea rapidă a turismului. În anul 2016, cea mai mare contribuție la economia globală a avut-o industria turismului.

Experții în marketing se folosesc de toate resursele pe care le au pentru a crea conținut valoros și specific pentru a atrage cât mai mulți clienți. În mod normal, totul se învârte în jurul unei singure întrebări: Ce tip de marketing aduce mai mult succes, cel digital sau cel tradițional?

În cazul agențiilor de turism și al tour operatorilor, de-a lungul anilor s-au implementat în mod constant soluții de marketing tradițional. Pancartele, fluturașii și publicitatea outdoor s-au dovedit a fi foarte utile și puternice, iar acest lucru s-a văzut clar în rata de succes pe care au avut-o companiile.

Astăzi, trăim într-o lume digitalizată. Implementarea marketing-ului digital a început foarte încet și cu grijă, urmând ca în scurt timp să se răspândească în întreaga lume fără ca măcar să ne dăm seama de asta. Așa că, întrebarea rămâne: care metodă de marketing este mai bună pentru industria turismului astăzi? Cel mai simplu răspuns ar fi: ambele.

Totuși, discuția pe acest subiect este una mai complexă. Există unele beneficii incomparabile când vine vorba despre folosirea soluțiilor de marketing tradiționale pentru a atrage noi clienți.

Canalele de comunicare tradiționale sunt folosite în cazul vechilor canalele media tradiționale: film, televiziune, radio, panouri publicitare, marketing direct (față în față cu clientul), plasarea de panouri publicitare. Aceste forme de marketing tradițional pot avea un impact mare asupra potențialilor clienți, având totodată și o durată de viață ușor de definit.

Pe de altă parte, marketing-ul digital a adus multe oportunități și instrumente în centrul de activitate al marketing-ului evenimentelor, cum ar fi platformele de socializare online, email marketing-ul, blogurile, SEO și video marketing-ul. Marketing-ul digital permite o analiză mult mai aprofundată asupra relațiilor cu clienții, una care nu a fost posibilă înainte când erau folosite doar metodele tradiționale.

În ziua de astăzi, suntem conștienți că cei mai prezenți cumpărători de pe piață sunt milenialii, iar folosirea metodelor de marketing digitale este cireașa de pe tort în ceea ce privește strategiile de marketing ce se dezvoltă în prezent în industria turismului.

Marketing-ul digital oferă posibilitatea de a viza un public mult mai mare decât marketing-ul tradițional. De asemenea, rata de succes a unei abordări digitale este mult mai ușor de urmărit datorită campaniilor de remarketing, a căutărilor plătite și organice cât și a vizibilității în online.

Marketing-ul tradițional a reușit să prindă rădăcini adânci în industria turismului. Acest lucru a fost posibil doar pentru că oamenii au avut întotdeauna încredere în agențiile de turism, iar din moment ce cea mai bună reclamă e publicitatea prin viu grai, aceasta a fost metoda de marketing perfectă. Dacă încerci să câștigi clienți noi, cea mai mare provocare este aceea de a le câștiga mai întâi încrederea.

Platformele de social media sunt perfecte pentru a afla informații de la oameni care au avut deja anumite experiențe de călătorie de care alții sunt interesați și care sunt nerăbdători să interacționeze cu persoane care au preferințe similare cu ale lor.

Ambele forme de marketing își ating scopul în funcție de piețele lor țintă. Fie că e vorba de marketing tradițional sau digital, fiecare are un anumit cost și un potențial public.

Experții în marketing din domeniul turismului ar trebui să își îndrepte atenția către ambele direcții, însă în zilele noastre marketing-ul digital este în frunte.

 363 vizualizari